GLADIATOR SCHOOL

https://www.youtube.com/watch?v=jVaGLTYvrXk&t=52s

Description


La scuola Gladiatori Munera Gladiatoria offre a tutti i nostri ospiti la possibilità di cimentarsi con l'ars gladiatoria!

I corsi di gladiatura e i combattimenti saranno effettuati in totale sicurezza e in base all'età dell'allievo; partendo dall'utilizzo di una spada di legno, i nostri ospiti impareranno a maneggiare armi anche più pensati, come il gladio. Alla fine, i partecipanti riceveranno un diploma, che fungerà da attestato di partecipazione e sul quale verrà apposto il nome che avrà acquisito in qualità di gladiatore o gladiatrice.

English
The Gladiators' School Munera Gladiatoria offers courses of ars gladiatoria nearby the beautiful Villa Adriana! Gladiators, in complate safety and in compliance with age of students, will learn to fight with many kind of instruments, from wood swords to heavy weapons, such as the gladius. At last, the students will get back a diploma, which will bring his/her new gladiator name (in latin).

Strengths

Il Castrum Hadriani, incastonato nello splendido scenario che ospita Villa Adriana, Villa d'Este e Villa Gregoriana, in un contesto unico tra storia e cultura, è la ricostruzione di un accampamento militare romano e la sede del

Gruppo Storico Roma Aeterna.

Al proprio interno ospita un museum, un ludus gladiatorius e un'arena, dove avvengono gli allenamenti e i corsi della scuola gladiatori Munera Gladiatoria.

Le sue strutture, sempre in aggiornamento, sono realizzate senza opere murarie e costituite da legname di risulta e interamente riciclato:

la sua costruzione è avvenuta nel rispetto della natura circostante.

Al suo interno, oltre alle attività di rievocazione storica e di archeologia ricostruttiva, è possibile organizzare incontri culturali, spettacoli ma anche feste, per adulti e bambini.

English
The Castrum Hadriani, set in the beautiful scenery that hosts Villa Adriana, Villa d'Este and Villa Gregoriana, in a unique context between history and culture, is the reconstruction of a Roman military camp and the seat of the

Historical Group Rome Aeterna.

Inside it houses a museum, a ludus gladiatorus and an arena, where the training and courses of the gladiator school Munera Gladiatoria take place.

Its structures, always updated, are made without masonry works and made up of waste wood and entirely recycled:

its construction took place respecting the surrounding nature.

Inside, in addition to the activities of historical re-enactment and reconstruction archeology, it is possible to organize cultural meetings, shows but also parties, for adults and children.

Includes

SNACK E BEVANDA

English
SNACK AND BEVERAGE

   (0 Rev.)

0 Users reviews

5 stars

80% Complete (warning)

0

4 stars

20% Complete (warning)

0

3 stars

20% Complete (warning)

0

2 stars

20% Complete (warning)

0

1 stars

20% Complete (warning)

0

0 stars

20% Complete (warning)

0

See all Reviews Rate this Tour
Book tour
Price tour per person
50 €
Price tour per child
50 €

Languages:

Num max people tour : 50

Duration: 2 hours

Tour Categories: Traditions, Culture, Sports, Museums and art

Scuola Gladiatori

   (0 Rev.)

0 Users reviews

5 stars

80% Complete (warning)

0

4 stars

20% Complete (warning)

0

3 stars

20% Complete (warning)

0

2 stars

20% Complete (warning)

0

1 stars

20% Complete (warning)

0

0 stars

20% Complete (warning)

0

See all Reviews Write a Review